Kompetencecenter

I Børnehuset Lunden er der 11 pladser, i kompetencecentret. Pladserne er fordelt på alle husets stuer, både i vuggestuen og i børnehaven. Der er tilført ekstra ressourcer til stuerne, i form af uddannet personale.
I Børnehuset Lunden arbejder vi ud fra at alle har ret til deltagelse, til at blive set og hørt. Derfor tilrettelægges hverdagen på en sådan måde, at alle børn har mulighed for at deltage i de aktiviteter og lege der foregår i huset, uanset udfordringer.

Der tages hensyn til at børnene i kc, kan have brug for ekstra hjælp til f.eks. deres sproglig og motoriske udvikling, hvilket indarbejdes som en naturlig del af hverdagen, gennem legefællesskaber og aktiviteter.

En del af Kompetencecenter, er det tværfaglige samarbejde med ergoterapeuter, fysioterapeuter, logo-pæder og psykologer, der kommer fast i huset.

Der arbejdes i huset med differentierede fællesskaber, hvilket betyder at aktiviteter med overnævnte, udføres i små fællesskaber, dette uanset aktiviteten.

Hvis et barn ikke bliver lukket ind i et fællesskab, er alt andet ligegyldigt. Hvis barnet ikke har nogen at lege med, bliver det udelukket fra at være aktivt tilstede. Det vigtigste for børn er, at være en del af et fællesskab.