I Kløvedalen lægger vi stor vægt på mangfoldighed, pædagogisk faglighed, refleksion og udvikling. En måde at sikre dette, er blandt andet ved at have studerende, der kan stille undrende og reflekterende spørgsmål til vores praksis og komme med ny pædagogisk viden.
I Kløvedalen modtager vi både pædagog studerende fra KP og PAU studerende (pædagogisk assistent). Strukturen og forventningerne i praktikken er tilpasset hvor langt man er i sit uddannelsesforløb.
Vi tilstræber et godt fagligt lærende miljø, så den studerende får mulighed for at tilegne sig viden. Vi forventer, at den studerende er bevidst om hvordan han/hun tilegner sig ny viden.
Praktikperioden vil bære præg af;
- Læring gennem deltagelse
- Læring gennem iagttagelse
- Læring gennem planlægning
- Læring gennem afprøvning af teori
- Læring gennem evaluering
Når man er studerende i Kløvedalen forventes det, at man deltager aktivt i hverdagen, det vil sige at man arbejder ud fra de planer og pædagogikker der er i institutionen. At man kan arbejde alene men også være en del af et team, hvor man bruger hinanden til at reflektere, når man undres eller er i tvivl.
Se endvidere praktikbeskrivelse på praktik portalen.